Папа: Ісус вчить нас бути, одночасно, рішучими й терпеливими
Добро і зло не можна ототожнювати з конкретною територією чи групою людей, адже межа між добром і злом проходить у серці кожного з нас. На це звернув увагу Папа Франциск, коментуючи перед проказуванням молитви «Ангел Господній» у неділю, 23 липня 2017 р., євангельську притчу про пшеницю та кукіль, яка, за його словами, «висвітлює проблему зла у світлі, підкреслюючи Божу терпеливість».
У притчі розповідається про поле та двох протилежних дійових осіб. З одного боку – господар поля, який представляє Бога та сіє добре зерно, з іншого – неприятель, що представляє сатану та сіє бур’ян. З бігом часу серед пшениці проростає кукіль, і щодо цієї проблеми господар і його слуги мають відмінні наставлення: робітники хочуть відразу виполоти бур’ян, а господар, турбуючись про збереження пшениці, пропонує почекати до жнив, кажучи: «Щоб, виполюючи кукіль, ви часом не повиривали разом з ним пшениці».
«За допомогою цієї картини Ісус вказує нам, що в цьому світі добро і зло є настільки переплетені, що неможливо їх відокремити, викорінивши все зло. Лише Бог може це зробити, і Він зробить це під час страшного суду. Актуальна же ситуація, з її неоднозначністю та складним характером, є полем свободи, полем свободи християн, на якому здійснюється непросте розпізнавання між добром і злом», – сказав Святіший Отець, додаючи:
«І йдеться про те, щоб на цьому полі поєднати, з великим довір’ям до Бога та Його провидіння, два наставлення, які, на перший погляд, є суперечними: рішучість і терпеливість. Рішучість полягає в тому, щоб прагнути всіма своїми силами бути добрим зерном, усі ми цього хочемо, й це означає триматися якнайдалі від лукавого та його нашіптувань. А терпеливість означає віддавати перевагу Церкві, яка є закваскою у тісті, не боїться забруднити руки, перучи вбрання своїх дітей, аніж Церкві “чистих”, що претендує на те, аби передчасно вирішувати про те, кому бути в Царстві Божому, а кому ні».
Як зауважив Папа, Ісус, «втілена Премудрість», цією притчею допомагає нам зрозуміти, що «добро і зло не можна ототожнювати з окресленими територіями чи визначеними групами людей, мовляв, ці – добрі, ті – лихі. Він каже нам, що межа між добром і злом проходить у серці кожної людини, у серці кожного з нас».
А «всі ми є грішниками», – знову пригадав Наступник святого Петра, звернувшись до прочан: «Хто з вас не є грішником, нехай піднесе руку». «Нема нікого такого! Тому що всі ми є грішниками, – вів далі він. – Ісус Христос Своїми смертю й воскресінням визволив нас від рабства гріха й дає нам благодать прямувати до ного життя; але разом з Хрищенням Він залишив нам також Сповідь, бо ми завжди потребуємо отримувати прощення за свої гріхи. Постійно споглядати лише на зло, яке поза нами, означає не хотіти признати гріх, який маємо в собі».
Святіший Отець також вказав на те, що Ісус вчить нас «по-іншому» дивитися на «поле світу». Ми покликані навчитися «Божих ритмів» і «Божого погляду», адже завдяки «благодатному впливові трепетного очікування те, що було куколем чи здавалося куколем, може стати добрим плодом» «Мова йде про дійсність навернення. Це перспектива надії», – сказав Папа, побажавши:
«Нехай же Пречиста Діва Марії допоможе нам зауважувати в оточуючій дійсності не лише бруд і зло, але також добре й прекрасне, викривати діло сатани та, насамперед, довіритися Божій дії, що вчиняє історію плідною».
Після проказування молитви «Ангел Господній» Святіший Отець скерував свою думку до Святої Землі. «Дорогі брати й сестри, – сказав він, – з тривогою слідкую за серйозним напруженням та випадками насильства, що цими днями відбуваються у Єрусалимі. Відчуваю необхідність звернутися із рішучим закликом до стриманості й діалогу. Запрошую всіх вас приєднатися до моїх молитов за те, аби Господь надихнув усіх намірами примирення та миру».
http://uk.radiovaticana.va