• 015.jpg
  • 016.jpg
  • 017.jpg
  • 018.jpg
  • 019.jpg
  • 020.jpg
  • 021.jpg
  • 022.jpg
  • 023.jpg
  • 024.jpg
  • 025.jpg
  • 026.jpg
  • 027.jpg
  • 028.jpg
  • 029.jpg
  • 030.jpg
  • 031.jpg
  • 032.jpg
  • 033.jpg
  • 034.jpg

Протягом часу Великого Посту, в м. Одесі у катедральному храмі святого апостола Андрія Первозванного розпочалася серія духовних відео-реколекцій, яку організували диякон Одеського екзархату УГКЦ, Назарій Ланько, спільно з пресслужбою екзархату. З благословення владики Михаїла Бубнія, автори записували відео духовних розважань та виставляли їх кожної п’ятниці на youtube-каналі для загального користування. Лейтмотивом цих розважань стали «Сім слів Ісуса Христа з хреста». Кожна наука присвячена одному з тих останніх слів, які промовив до нас Спаситель перед своєю хресною смертю.

«На хресті Ісус сказав небагато, та в цих семи словах ― надзвичайна глибина», – говорить проповідник. У першій науці вірні мали змогу роздумувати над словом «прощення». «Застановляючись над цим словом, ― «прощення» ― наслідуймо Ісуса: примирімося найперше із Богом, а також із нашими ближніми, бо тільки в серці, де панує спокій і мир, може зароджуватися і панувати любов», - сказав реколектант.

У другій науці був поставлений наголос на обіцянці, яку Ісус дав розбійникові за розкаяння: «Істинно кажу тобі: Сьогодні будеш зо мною в раю». Відтак отець-диякон сказав: «Духовний контекст цих слів Христа для кожного з нас дуже глибокий. Бачимо, як через жаль і бажання бути з Богом Ісус пробачає злочинця. Ми по своїх вчинках наслідуймо того розбійника, який покаявся. Милосердя Боже – незбагненне. І навіть в останні хвилини життя відкривається надія раю. Молімося про цю ласку для кожного з нас, щоб у хвилину своєї смерті ми удостоїлися ласки прощення, любові й прийняття».

Третя наука має Марійний відблиск, бо у третьому слові Ісус Христос поручає в особі Йоана всіх християн під опіку своєї Матері. «Ісус, бачивши матір і біля неї учня, що стояв, мовить до матері: «Жінко, ось син твій.» А тоді й до учня мовить: «Ось матір твоя.» І від тієї хвилі учень узяв її до себе». На думку реколектанта, «Ісус промовив ці глибокі слова, важливі для кожного з нас. Потомство добрих християн поручається опіці Марії. Тому й Ісус говорить: «Жінко, ось син Твій». З цього моменту Марія для нас є духовною матір’ю. Третє слово Ісуса є важливим і промовистим для Церкви, для кожної душі, яка любить Бога і Марію. Марія ― матір усіх, особливо тих, які хочуть зростати у своїй вірі. Нехай ці слова зродять надію на Матір, яка не втомлюється заступатися за кожного з нас. Чи я приймаю Марію, чи крокую з Нею по житті до неба?» – завершив свої роздуми реколектант.

Четверте слово Ісуса на хресті знаходимо у Євангеліє від Марка 15:34 «О дев’ятій же годині Ісус скрикнув голосом сильним: “Елої, Елої, лама савахтані?” – що означає у перекладі: “Боже мій, Боже мій! Чому єси покинув мене?”». Продовжуючи духовні реколекції цією четвертою наукою, диякон Назарій підкреслив, що ці слова можна оцінювати по-різному: як скаргу чи як повчання для всіх нас. «Євангелист каже, що Ісус скликнув голосом сильним. Двічі Ісус Христос звернувся до Свого Отця. Ці слова не були скаргою, а радше, - наукою. Він хотів вказати всім нам на цей великий наслідок переступу людиною Божих заповідей», - продовжив реколектант. На завершення цієї науки про четверте слово Ісуса, диякон закликав: «У важкі хвилини нашого життя, в хвилини страждань і терпінь, коли відчуваємо себе покинутими, єднаймо ці особисті випробування з жертвою, яку приніс Ісус за всіх нас і за тих, хто блукає і ще не знайшов Бога».

Відтак, наступна наука була присвячена п’ятому слову, яке знаходимо в Євангелії від Йоана 19:28: «А по тому Ісус, знавши, що все вже довершилося, щоб здійснилось Писання, промовив: «Спраглий я»! «Ісус, як всевідучий Бог, знав, що довершується Його відкуплення, - каже реколектант, - тому промовляє це слово, щоб здійснилося написане про Нього у Святому Письмі. Ісус промовляє: «спраглий я». Звичайно, що Він відчував фізичну спрагу, та духовна спрага Ісуса була куди більшою». «У нашому житті є різні прагнення: ті, які провадять нас до Бога і до життя вічного, а також інші, які відкидають нас від Господа. Прагнення Ісуса полягало лише в одному - спасти людину», - завершив свою думку отець-диякон.

          У передостанній науці диякон згадує шосте слово нашого Спасителя: «Звершилося». Воно має потрійний контекст: «звершилася воля Отця щодо відкуплення людського роду з неволі гріха; звершилася воля Сина і його жертва на хресті;  і також звершується спасіння світу, те, заради чого прийшов на землю Христос» - вказує нам проповідник.

Великопосні духовні реколекції, які провадив диякон Назарій з катедрального храму святого апостола Андрія Первозванного в м. Одесі,  завершуються останньою наукою про сьоме слово: «В руки твої віддаю дух мій». За словами диякона, ці слова Ісуса є словами надії, які роблять підсумок усього діяння Христа тут на землі. Вони є дверима, які вводять нас у нову дійсність, - перебування з Богом. Тепер від кожного з нас залежить, чи ми зробимо крок на зустріч Господеві, чи дивлячись на Його хрест, дозволимо, щоб ці сім останніх слів, які пролунали з уст Спасителя, торкнулися нашого серця та перемінили наше мислення по відношенню до Бога, ближніх та самого себе. «Нам Ісус сказав сім слів, - каже проповідник, - а від кожного з нас Він очікує одне: “Ісусе, довіряю Тобі”».

 

 

Пресслужба Одеського екзархату